بهترین مواد غذایی گیاهی برای تقویت حافظه

بهترین مواد غذایی گیاهی برای تقویت حافظه

برچسب ها:

بهترین مواد غذایی گیاهی برای تقویت حافظه

استرس های غیرقابل اجتناب و  کثرت اطلاعات دنیای امروز باعث می شود تا نیاز به تقویت مغز و حافظه خود داشته باشیم لذا در این مطلب برای شما بهترین مواد غذایی گیاهی برای تقویت حافظه و درمان افسردگی و حالات روحی نامناسب را آورده ایم که نه تنها سبب تقویت حافظه می شوند بلکه باعث درمان بسیاری از بیماری ها مانند اضطراب و آلزایمر نیز می باشند.

مویز سرشار از ویتامین ها

مویز نوعی از کشمش می باشد و یکی از مواد غذایی تقویت کننده حافظه بشمار می رود که سرشار از ویتامین‌های B، A، E، و مواد معدنی مانند کلسیم فسفر و پتاسیم است که میتوان از آن به عنوان میان وعده غذایی بسیار مفید استفاده نمود.

این ماده غذایی از گذشته تا کنون برای تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز به خصوص برای کودکان توصیه شده است هم چنین در بسیاری از روایات از نقش مویز در جلوگیری از فراموشی و تقویت حافظه گفته شده است. از دیگر خواص فراوان مویز می توان به وجود اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶ اشاره کرد که علاوه بر جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و تقویت خافظه از بروز سرطان و دیابت نیز جلوگیری میکند.

افزایش تمرکز در طول روز با زعفران

یکی از دلایل ضعف حافظه نداشتن تمرکز کافی در طول روز در هنگام انجام کار های مخلف می باشد به عبارت دیگر فرد دارای قدرت حافظه مناسبی می باشد اما به دلیل نداشتن تمرکز کافی جهت به خاطر سپردن موضوعات مختلف نمیتواند موضوعات را به ‌ذهن خود بسپرد.

زعفران و بالنگ یکی از دسته مواد غذایی می باشند که با بالابردن تمرکز میتوانند به صورت غیر مستقیم بر روی بهبود عملکرد حافظه تاثیر داشته باشند.

زعفران را علاوه بر استفاده در طبخ غذا می توان به صورت نوشیدنی و شربت نیز میل نمود و بالنک نیز میتوان به صورت مربا برای افزایش تمرکز استفاده کرد.

رزماری و تاثیر فراوان آن بر حافظه

از رزماری به عنوان سنبل حافظه یاد میشود زیرا تاثیر فراوانی در بهبود علمکرد مغز دارد.این گیاه با توجه به داشتن طبع گرم و خشک سبب تحریک دستگاه عصبی و گردش خون مناسب در بدن  می شود که از همین خاصیت این گیاه در درمان بسیاری از بیماری های عصبی و مغزی از جمله افسردگی و استرس و ضعف قوای فکری و افزایش تمرکز استفاده میشود.شما میتیوانید این گیاه را همراه با آب بجوشانید و همراه با عسل میل نمایید.

کندر

تقویت حافظه یکی از خواص فراوان این ماده گیاهی می باشد. بسیاری از بانوان باردار از آن جهت افزایش هوش نوزاد استفاده کرده هم چنین در بسیاری از احادیث نیز از کندر به عنوان ماده ای غذایی جهت تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی ذکر شده است. میتوان برای افزایش خاصیت کندر را همراه با آب خیس کرده و همراه با عسل استفاده نمود.

عسل و انواع مغزها

شما میتوانید با اضافه کردن انواع مختلف مغز مانند گردو، فندق و بادام در برنامه غذایی روزانه به تقویت حافظه و مغز خود کمک کنید همچنین استفاده یک قاشق غذا خوری عسل به صورت ناشتا برای تقپوتین حافظه بسیار مفید می باشد.

انجیر

این میوه دارای ویتامین های A,B,C  و مواد معدنی مانند آهن می باشد که برای همه سلول های بدن به خصوص سلول های مغزی بسیار مفید می باشد.

باتوجه به وجود مواد قندی در انجیر استفاده از این میوه هنگام انجام کارهای فکری بسیار مفید است.

اسطوخودوس

در طب سنتی راه های مختلفی جهت تقویت و پرورش حافظه و ذهن وجود دارد که یکی از این روش ها شفافیت سلول های مغزی و مایع میان سلولی می باشد که سبب عملکرد بهتر و تقویت حافظه می شود.

یکی از گیاهنی که دارای این خاصیت می باشند می توان به اسطوخودوس اشاره کرد که از گذشته تا کنون از آن جهت درمان بیماری های فکری مانند سرگیجه و فراموشی استفاده می شود. شما میتوانید این گیاه را به صورت دم کرده یا چای استفاده نمایید.

آویشن

آویشن نیز مانند رزماری دارای طبع گرم و محرک سیستم عصبی بدن می باشد و قدرت تحریک کنندگی بالایی دارد که به دلیل وجود ماده ای به عنوان تیمول سبب افزایش قوای فکری و حافظه می شود همچنین می توان از این گیاه جهت درمان بیماری های تنفسی مانند آسم و تنگی نفس استفاده نمود.

سیر

از سیر به عنوان ماده ای جهت حفظ جوانی نام برده می شود با توجه به خواص بالای آن از بسیار از بیماری ها از جمله بیماری های مرتبط با اعصاب مانند آلزایمر و پارکینسون با مقاوم کردن مغز در برابر استرس و التهاب جلوگیری میکند.

 

سایر روش ها و عادت های روزانه جهت تقویت حافظه

 

نظر شما برای “بهترین مواد غذایی گیاهی برای تقویت حافظه”



مطالب مرتبط